Saturday, March 19, 2011

Alguses saime Siiriga. Kadri käis täna hopadel kapju värkimas. Arahitil tegi ka kapud ära.
Tahtsin Arahitiga sõita täna, aga pidin lollakaid tatte käe kõrval jalutama. Üks nendest oli nii nahhaalne, et küsis Kristini käest, kas Arahitiga sõita saab, et tema oli korra sõitnud Arahitiga ja talle väga meeldis. Kristin vastas eitavalt ja ütles talle, et lapsed rikuvad ära Arahiti. Pärast läks see laps veel Siirilit küsima, et kas ta Arahitiga sõita saab.  Noh muidugi on lastel tore Arahitiga sõita, sest erinevalt tunnikatest on temal pehme suu ja pehme säär, neil pole häda sõita midagi. Ratse on rool ja säär gaas:( Aga siis kui mina selga istun, siis ma ikka  nõuan ka hobuselt liikumist ja siis üllaülla hobune ei liigu ennam ja mõtle lolliks, mida sa seal seljas valesti oled teinud:S
See on täiega haige, et see laps rääkis, et on Arahitiga ühe korra sõitnud, järelikult on Arahit tunnihobuseks minu teadmata käinud. Noh, minule ju ei tohi öelda kunagi midagi:S See on täiega haige, mina näenb nii palju vaeva, et teda ratsastada ja siis pannakse laps selga, kes kõik jälle ära rikub.
Omast kogemusest ütlen, et palju kergem on hakata nullist peale ratsastamata hobusega, kui et hakata sõitma hobusega, kes on enne seda juba sadulasse pandud, kui on olnud igasuguste troppide sõita. Isegi noorel hobusel on raske väljasõitmise vigu parandada. Ma olen Aaduga juba u aasta ja pool sõitnud ja siiamaani on osad vead alles, jube:(
Kella kolmeks pidin Vinni minema, kuid jõudsin alles natuke enne nelja. Täna proovisin Franceskat. Huvitav hobu, väga õrn. Alguses kiirustas mul, kuid pärast oli normaalsem. Väga hästi keerab säärele ja suust oli ka väga pehme. Ratsmetega ei tohtinud midagi üleliiast teha, muidu läks närvi ja kiirustas. Huvitava kogemuse sain. Mulle meeldis, pole ammu sellise väga hea ratsastusega hobust kohanud.
Pärast liigutasin Toscat ka. Kristin oli Okiga. Alguses jooksutasime hobuseid. Mõlemad viskasid täna päris palju tagant ülesse. Tosca hüppas ka mitu korda nelja jalaga õhku.
Sõites oli üsna normaalne. Galopis jooksis pea õiges kohas. Täna oli selline imelik asi, et poole trenni pealt muutus Tosca palju kergemini sõitvaks. Talle mõikas järsku, mis on sisemine säär ja välimine säär. Galopis kiirustas, kuid teisel galopil oli rahulikum. Pead hoidis ka galopi agal õiges kohas. Tegin palju volte, väga hästi keeras, välimise säärega surusin ja kohe läks. Peale galoppi tegin lõdvestustraavi. Siis hoidsin ratsmeid täiesti lõdvalt ja ainult säärtega juhtisin teda ja tegime ka volte nii. Tosca puhul on see tase:D

No comments:

Post a Comment